fbpx
fonsterbolaget.se

Klarna PaymentBadge Pink w cards

Reklamationer

ERA fönster och dörrar

OBS! all reklamation måste ske till eftermarknad.inwido.se

När det gäller det fönster som blivit fel, skadat eller andra tråkigheter, anmäl reklamationen på: eftermarknad.inwido.se
Bild reklamation 1
Ett fel eller skada hittas vid leverans eller montering
Bild reklamation 2
Felet anmäls till eftermarknad.inwido.se
Bild reklamation 3
Sevicetekniker eller ny vara skickas för att åtgärda
Bild reklamation 4
Felet är åtgärdat och ingen retur behövs
 
För mer information om hur du gör, läs här »»

 

Övriga produkter

Reklamation på våra övriga produkter sker till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Vid reklamation ska order- och ev. fakturanummer samt orsak till reklamationen anges. För att underlätta bedömning av reklamationen bör fotodokumentation bifogas.

Vid försäljning till privatperson gäller Konsumentköplagen och Köplagen vid försäljning till näringsidkare.

Om du som köpare bedömer att din vara är felaktig, ska reklamation göras till Fönsterbolaget AB omgående vid mottagandet av varan. Observera att varan ej får monteras och att synliga skador som upptäckts vid mottagandet då ej ersätts.

Tillverkaren har rätt att avhjälpa felet genom reparation på plats eller begära varan i retur för åtgärd. Köparen ska medverka/assistera vid ev. retur. Retur avgörs av tillverkaren  och bekostas av denne. Övriga anspråk på ersättning för felaktig vara godkänns ej. 

Ett reklamationsärende läggs upp och vi håller dig uppdaterad om status på reklamationen

Fönsterbolaget AB äger rätt att hänvisa kund direkt till respektive tillverkare för felets åtgärdande.

leverans-
tider
köpvillkor fraktvillkor garantier ångerrätt reklamation transport-skador person-uppgifter om sidan